2017. augusztus - 2017. szeptember: Aquarius-Aqua Kft. - APS Postakönyv elektronikus feladójegyzékes postázó szoftver bevezetése
Az Aquarius-Aqua Kft. Magyarország meghatározó ásványvíz előállító és forgalmazó vállalata fontos célként határozta meg logisztikai és a hozzá kapcsolódó adminisztratív
tevékenysége racionalizálását. Ehhez kapcsolódan született döntés a postázási tevékenység elektronizálása mellett, melyben több körös kiválasztási eljárást követően az
APS Postakönyv elektronikus feladójegyzékes postázó szoftver került kiválasztásra és bevezetésre a cég központi telephelyén.
A beveztés során fontos szempont volt a könnyű és gyors bevezethetőség, fenntarthatóság mind műszaki és mind felhasználói oldalról tekintve.
A rendszer telepítése, oktatása egy rövid tesztelési és pilot időszakot követően a meglévő ügyfél állomány migrálásával helyszíni tanácsadó segítségével valósult meg.
2015. október - 2016. március: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara - APS Postakönyv elektronikus feladójegyzékes postázó szoftver bevezetése
A Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamara ügyviteli folyamatainak optimalizálása során
elektronikus postkönyv és feladójegyzék bevezetését határozta el, melyhez az APS Postakönyv elektronikus feladójegyzékes postázó szoftver
került kiválasztásra, majd bevezetésre. A beveztés során néhány kiegészítő fejlesztési igény merült fel,
mint az elektronikus tértivevény tömeges érkeztetése, ill. a tértivevények és visszaérkezett küldemények
érkeztetésének feladáshoz történő visszajelzése. A kért fejlesztések még decemberben elkészültek.
A rendszer helyszíni telepítése, több részletben történő oktatása, a leszállított fejlesztések végfelhasználói tesztelése a
következő év első negyedévében valósult meg. A pilot időszakban néhány kisebb módosítási és fejlesztési igény lépett fel,
mely még a pilot időszakban leszállításra és végfelhasználói tesztelésre került. A rendszertámogatás folyamatos,
a szoftver üzemeltetése, használata zökkenőmentes.
A Phoenix Mecano Kecskeméten működő gyárkomplexuma gépipari és elektronikai komponensek illetve rendszerek
fejlesztésével és egyedi igények kielégítésével szeretne a lehető legnagyobb mértékben hozzájárulni vevőik által kibocsátott késztermékek hozzáadott
értékéhez. Minőség iránti elkötelezettségük megnyilvánul termékeik színvonalában,
dolgozóik munkafeltételeinek kialakításában és a környezetvédelemben egyaránt. Ezen filozófia mentén merült fel
igényként a postázási folyamatok informatikai támogatása, melyhez az APS Postakönyv szoftver került beveztésre,
valamint a hatékony és pontos munkavégzéshez a küldemények mérleggel történő mérése, és a később beszerzendő mérleg
szoftverrel történő integrálása. A mérleg beszérzését követően novemberben meghatározásra került a kapcsolódáshoz
szükséges paraméterek köre, majd kifejlesztésre került egy mérleg interfész alkalmazás, mely képes levél és csomag
küldemények adatait integrálni az APS Postakönyv szoftverhez grammban, ill. kg-ban egyaránt.
Az alkalmazás decemberben került pilot üzembe, mely számos paraméterrel konfigurálható RS232 kimenettel rendelkező
mérlegekhez, sőt később bővíthető más típusú kapcsolatot igénylő mérlegekhez is.
A szoftver még a decemberi próbaüzem alatt felmerült szinkronizációt támogató tulajdonságokkal is kiegészítésre került,
mely következő év január elején került telepítésre és használatba vételre.
Mérleg típusa: Ohaus Navigator NV Többfunkciós, érintés nélkül vezérelhető hordozható ipari labor mérleg, mely alkalmas levél és csomag mérésére egyaránt.
Csatlakozás: RS232 virtuális porton keresztül USB átalakítóval.
Működési jellemzők: Kézi, ill. folyamatos adattovábbítás vezérlés, 0.5 gramm pontosság.
2012. november - 2013. január: Székesfehérvári Törvényszék - APS Postakönyv elektronikus feladójegyzékes postázó szoftver bevezetése
A Székesfehérvári Törvényszék 2012. novemberében elvégezte az APS Postakönyv elektronikus feladójegyzékes postázó szoftver
megfelelősségi tesztjét, majd még abban a hónapban megtörtént a program bevezetéséhez
szükséges egyedi fejlesztési igények felmérése, meghatározása. Az igényelt funkciók, bővítések december elején
leszállításra kerültek, a felhasználói teszteket elvégezték a hónap első felében. December második felében
megtörtént a szoftver felhasználói és üzemeltetői átadása, betanítása.
A rendszert 2013. év első munkanapjától használják élesben.
Az induláskor felmerült kisebb problémák még az első napokban megoldásra találtak.
A rendszer pilot üzeme február elejéig tartott, a közben felmerült újabb igények fejlesztése még januárban
megtörtént és leszállításra került. A törvényszék mellett a Fejér megyei járásbíróságok is bevonásra kerültek a
program használatába. A rendszertámogatás folyamatos, a szoftver üzemeltetése, használata zökkenőmentes.
Rendszerjellemzők induláskor:
Szerver: Novell központi adatbázis szerver.
Hálózat: Novell 100Mbps full duplex.
Kliensek:
Az operációs rendszer többségében Windows XP, a kevés számú újabb beszerzésű gépeken Windows 7.
A legrégebbi gép 2002-es, amin a program használva van. Ennek konfigurációja Celeron 900 MHz, 512MB RAM.
A legtöbb gép 2004, 2005, 2007-es évjáratú. A processzorok sebessége 1,8; 2,4; 2,8; 3,0 GHz, egy,
illetve újabban kétmagos processzorok. Memória 512MB, vagy 1GB, kb fele-fele arányban.
Feladóhelyek száma: 1 (járásbíróságok nélkül).
Felhasználószám: 85 (járásbíróságok nélkül).
Bérmentesítés: Van, külön postázóban.
Telepítés/frissítés: Központi terítéssel.